Dieta o niskim indeksie glikemicznym – cukrzyca, insulinooporność c.d.

dieta w insulinooporności, dieta z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym to dieta dobra dla osób z cukrzycą,  insulinoopornością oraz otyłością. Nieprawidłową glikemię da się opanować dietą, która powinna być  priorytetem. Sam lek regulujący glikemię nie pomoże, jeśli pacjent nie zmieni stylu życia i sposobu odżywiania. Przede wszystkim należy ograniczyć cukier i węglowodany, które nasilają insulinooporność. Zasady diety przy insulinooporności opierają się na odpowiedniej ilości białek, tłuszczy i węglowodanów a przede wszystkim na komponowaniu posiłków z produktów o niskim i średnim indeksie glikemicznym. Produkty z niskim i średnim IG nie podniosą gwałtownie poziomu  cukru we krwi. Najlepiej łączyć produkty z niskim IG razem ze średnim IG.

Read more

Insulinooporność – co to znaczy?

insulinoopornosc

Insulinooporność może przyczynić się do rozwoju cukrzycy typu 2, zespołu policystycznych jajników oraz do zaburzeń sercowo-naczyniowych. Co dokładnie oznacza insulinooporność? To  obniżenie wrażliwości tkanek na działanie insuliny, hormonu wytwarzanego przez trzustkę głównie w celu obniżenia poziomu glukozy we krwi. Ostatnie badania donoszą, że ponad 50% ludzi cierpi na insulinooporność tylko o tym nie wie! W praktyce wygląda to tak: jemy posiłek zawierający węglowodany na przykład ziemniaki, makaron, bułki pszenne czy owoce, następnie zostają one rozłożone do najprostszej postaci, czyli glukozy. Glukoza z jelit wchłaniana jest do krwiobiegu i w tym momencie wzrasta poziomu cukru we krwi. Na pomoc przychodzi trzustka,

Read more

Jak wzmocnić odporność w okresie jesienno-zimowym?

co jesc zeby nie chorowac, odpornosc

Kondycja naszych jelit wpływa na odporność naszego organizmu! Teoria ta została potwierdzona w praktyce podczas wielu badań naukowych. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym warto zadbać o nasze jelita. To właśnie flora jelitowa wzmacnia układ odpornościowy i pomaga neutralizować chorobotwórcze patogeny. Jelita działają jak drugi mózg i aż 80% układu odpornościowego właśnie tam się znajduje! Wspomagają też pracę grasicy, innej części układu odpornościowego, która z kolei zapewnia odpowiedź komórkową poprzez uwalnianie limfocytów T. Jelita pomagają w dużym stopniu wydalać toksyny gromadzące się w organizmie. Dbanie o mikroflorę w jelitach ma więc znaczenie praktycznie dla wszystkich chorób począwszy od kaszlu, przeziębienia i grypy

Read more