Mały Żuk

Chlorek magnezu

Chlorek magnezu i oliwka magnezowa

Chlorek magnezu to najprostszy sposób na szybkie uzupełnienie niedoboru magnezu w organizmie. Niedobory magnezu i najlepiej przyswajalne jego formy zostały opisane w innym poście dotyczącym samego magnezu (klik).

W tym krótkim artykule zajmiemy się suplementacją magnezu przez skórę. Metoda ta jest jest szczególnie ceniona przez osoby ze słabą wchłanialnością z przewodu pokarmowego. Należy pamiętać, że ogólnie magnez jest pierwiastkiem słabo przyswajalnym. Z pokarmów wchłania się go zaledwie od 15-40%. Najszybciej można uzupełnić jego niedobory poprzez przyjmowanie go postaci chlorku magnezu. Chlorek magnezu zastosowany bezpośrednio na skórę jest szybko przez nią absorbowany i posiada prawie natychmiastowe działanie przeciwbólowe. W sprzedaży dostępny jest chlorek magnezu albo w formie płatków albo w formie drobnoziarnistej. Można zastosować na skórę również oliwkę magnezową, która znajduje częste zastosowanie w przypadku bólu głowy, zatok czy uszkodzeniu więzadeł.

Oliwka magnezowa 50% przepis:

W sprzedaży z reguły znajduje się magnezowy roztwór 35%, nazywany właśnie oliwą ze względu na oleistą konsystencję (choć nie ma w niej w ogóle oliwy).

W warunkach domowych możemy spokojnie zrobić mocniejszy roztwór 50%.

Należy zakupić chlorek magnezu sześciowodny CZDA (czysty do analizy), wodę destylowaną oraz atomizer z rozpylaczem (100 ml albo 50ml). Do 100ml destylowanej wody wsypuje się 100g chlorku magnezu. Mieszamy plastikową słomką, aż chlorek się rozpuści, następnie przelewamy  roztwór do buteleczki z rozpylaczem i mamy gotową oliwkę magnezową.

Najlepsze wchłanianie oliwki magnezowej jest w okolicach genitaliów, pachwin, głowy i szyi, tułowia, rąk i nóg. Oliwkę magnezową należy ją dobrze wcierać, aż do uczucia ciepła. Samo nałożenie oliwki będzie za słabe. Połączenie chlorku magnezu i ciepła zwiększa skuteczność dotarcia magnezu do stanu zapalnego.

Kąpiele z chlorkiem magnezu:

Do wanny z ciepłą wodą dodajemy 1-2 szklanki chlorku magnezu, rozpuszczamy i moczymy się przez 20-30 minut. Nie używamy mydła ani innych substancji. Kąpiel w zależności od wrażliwości skóry może dać na początku wrażenia raczej średnio przyjemne: jakby drapanie, leciutkie szczypanie czy pieczenie.

Szybkim sposobem na uzupełnienie jonów magnezu jest moczenie nóg w wodzie magnezowej. Do miski z ciepłą wodą wsypujemy 1-2 płaskie łyżki chlorku magnezu, rozpuszczamy i moczymy stopy 20-30 minut.

Uwaga: Jeśli występują problemy z tarczycą to powinno się unikać dostarczania jonów takich jak chlor, brom czy fluor, dlatego wtedy lepiej zażywać kąpieli  z siarczanem magnezu (soli Epsom) lub wykonać oliwkę magnezową z siarczanem magnezu zamiast chlorku magnezu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *